Kecerdasan Spiritual Dikembangkan Melalui Metode Bercerita Pada Anak

Authors

  • ANDRIANUS KROBO Universitas Cenerawasih

DOI:

https://doi.org/10.31957/jipi.v7i2.975

Keywords:

Spiritual Intelligence, Storytelling Method.

Abstract

The purpose of this study was to determine the development of spiritual intelligence through a method of telling stories to children in group B1 of YPPK TK Christ Terang Dunia. The results of the study showed that the spiritual intelligence of group B1 children in YPPK TK Christ Terang Dunia can be developed through storytelling methods.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

ANDRIANUS KROBO, Universitas Cenerawasih

Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Cenerawasih

References

Chatib Munif, 2014. Sekolah Anak-Anak Juara, Cetakan Ketiga, Bandung: Kaifa

Creswell, John W. & Vicki L. Plano Clark, 2007.Mixed Methods Research. (United States of America, Sage Publications.

Komaidi Didik dan Wahyu Wijayati,2011.Panduan Lengkap Penelitian Tindakan Kelas. Yogyakarta: Sabda Media.

Gardner Howard. 1993.Frames Of Mind The Theory of Multiple Intelligences. Tenth-Anniversary Edition, New York: Basic Books A Member of The Perseus Books Group

Gunarti, Winda, 2010. Metode Pengembangan Perilaku dan Kemampuan Dasar Anak Usia Dini, Jakarta: Universitas Terbuka

Masitoh,dkk, 2009. Strategi Pembelajaran TK, Cetakan ketigabelas, Jakarta: Universitas Terbuka

Pratisti, Wiwien Dinar, 2008. Psikologi Anak Usia Dini, Cetakan pertama, Jakarta: Indeks

Sujiono, Yuliani Nurani, 2013. Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini, Cetakan ketujuh, Jakarta: Indeks

Suparno, Paul, 2004. Teori Intelegensi Ganda dan Aplikasinya di Sekolah, Yogyakarta: Kanisius

Departemen Pendidikan dan Kebudayaan,2015.Undang-Undang RI No. 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional, Jakarta: Direktorat Pembinaan Anak Usia Dini.

Departemen Pendidikan dan Kebudayaan, 1995.Kurikulum Pendidikan TK. Jakarta: Direktorat Pendidikan TK

Downloads

Published

2019-09-18

Issue

Section

Articles