Kecerdasan Spiritual Dikembangkan Melalui Metode Bercerita Pada Anak
DOI:
https://doi.org/10.31957/jipi.v7i2.975Keywords:
Spiritual Intelligence, Storytelling Method.Abstract
The purpose of this study was to determine the development of spiritual intelligence through a method of telling stories to children in group B1 of YPPK TK Christ Terang Dunia. The results of the study showed that the spiritual intelligence of group B1 children in YPPK TK Christ Terang Dunia can be developed through storytelling methods.
Downloads
References
Chatib Munif, 2014. Sekolah Anak-Anak Juara, Cetakan Ketiga, Bandung: Kaifa
Creswell, John W. & Vicki L. Plano Clark, 2007.Mixed Methods Research. (United States of America, Sage Publications.
Komaidi Didik dan Wahyu Wijayati,2011.Panduan Lengkap Penelitian Tindakan Kelas. Yogyakarta: Sabda Media.
Gardner Howard. 1993.Frames Of Mind The Theory of Multiple Intelligences. Tenth-Anniversary Edition, New York: Basic Books A Member of The Perseus Books Group
Gunarti, Winda, 2010. Metode Pengembangan Perilaku dan Kemampuan Dasar Anak Usia Dini, Jakarta: Universitas Terbuka
Masitoh,dkk, 2009. Strategi Pembelajaran TK, Cetakan ketigabelas, Jakarta: Universitas Terbuka
Pratisti, Wiwien Dinar, 2008. Psikologi Anak Usia Dini, Cetakan pertama, Jakarta: Indeks
Sujiono, Yuliani Nurani, 2013. Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini, Cetakan ketujuh, Jakarta: Indeks
Suparno, Paul, 2004. Teori Intelegensi Ganda dan Aplikasinya di Sekolah, Yogyakarta: Kanisius
Departemen Pendidikan dan Kebudayaan,2015.Undang-Undang RI No. 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional, Jakarta: Direktorat Pembinaan Anak Usia Dini.
Departemen Pendidikan dan Kebudayaan, 1995.Kurikulum Pendidikan TK. Jakarta: Direktorat Pendidikan TK