CULTURE OF LITERACY BASED ON A SCIENTIFIC APPROACH TO HUMAN DIGESTIVE SYSTEM MATERIALS
DOI:
https://doi.org/10.31957/jipi.v11i1.2746Kata Kunci:
Literacy Culture, Scientific Approach, Human Digestive SystemAbstrak
The research aims to determine literacy culture based on a scientific approach to the material of the human digestive system. Formative evaluation research method. The research sample was class V SD YPPGI Sentani with a total of 23 students. The results showed that literacy culture based on a scientific approach to the material of the human digestive system can improve student learning outcomes with an average n-gain of 0.6 in the medium category
Unduhan
Referensi
Anwar, N. (2016). Gerakan Literasi Sekolah. Retrieved from Catatanku:https://putrisritanjungunior.wordpress.com/2016/11/25/gerskan-literasi-sekolah; Darmadi, H. (2019). Pengantar pendidikan era globalisasi. Jakarta: Animage.
Daryanto. (2014). Menyusun modul bahan ajar untuk persipan guru dalam mengajar. Yogyakarta: Gava media.
Darmadi. (2019). Membaca Yuk "Strategi menumbuhkan minat baca pada anak sejak usia dini". Bogor: Guepedia Publisher.
Pribowo, F. S. (2018). Pengembangan instrumen validasi media berbasis lingkungan sekitar. Didaktis : Jurnal pendidikan dan ilmu pengetahuan, 5-8 ;
Siregar. T. (2021). Pengembangan modul kimia pada materi sistem periode berbasis literasi: Jurnal Ilmu Pendidikan Indonesia, Vol 9 (1) h 27-33
Suaniasih, N. L., & dkk. (2018). Pengembangan modul IPA berbasis pendekatan ilmiah (scientific approach) di SD negeri 1 kampung Anyar. Jurnal Edutech Universitas Pendidikan Ganesha, 192 – 201;
Wandasari, Y. (2017). Implementasi Gerakan Literasi Sekolah (GLS) Sebagai Pembentuk Pendidikan Berkarakter. Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Kependidikan, 325 – 334;
Wulandari, E., & Azka, R. (2018). Menyambut PISA 2018 : Pengembangan Literasi Matematika Untuk Mendukung Kecakapan Abad 21. Jurnal Pendidikan Matematika, 31-38;
Tessmer, M. (1993). Planning and conducting formative evaluations. Bristol, UK:Taylor and Francis